Symplex

small businessStudio Komputerowe Symplex jest producentem oprogramowania  “Small Business przeznaczonego do obsługi małych i średnich firm ze szczególnym uwzględnieniem firm posiadających kasy fiskalne. Działając od 1992 roku tworzy kolejne coraz lepsze wersje programu, uwzględniając propozycje i uwagi dotychczasowych klientów. Potencjał Symplex-u w postaci wysokich umiejętności programistycznych nie przyniósłby efektu bez silnego wsparcia merytorycznego ze strony ludzi tkwiących głęboko w tematyce prawnej, finansowej czy handlowej. Ta właśnie współpraca, zawarcie praktycznej wiedzy w procedurach programu komputerowego, sprawiły że Small Business jest dziś tak pożądanym narzędziem. Obszerna wiedza merytoryczna oraz wieloletnia praktyka zespołu dały w efekcie program charakteryzujący się przejrzystą konstrukcją oraz powiązaniem z codzienną praktyką. Program Small Business jest na bieżąco aktualizowany co gwarantuje pełną zgodność z wciąż zmieniającymi się warunkami prawnymi. Potwierdzeniem jego wszechstronności i niezawodności jest rosnąca popularność w wymagającym sektorze handlu detalicznego i hurtowego.

Priorytetem są działania mające na celu maksymalne uproszczenie kontaktu klienta z pracownikami firmy.
Służyć temu będzie rozbudowywana witryna internetowa, rozwijany dział pomocy technicznej, tworzone zaplecze szkoleniowe i inne działania marketingowe.
Zgromadzona przez pracowników Symplex-u wiedza i doświadczenie z zakresu informatyzacji placówek handlowych jest tak duża, że “przestała się mieścić w jednym pudełku”. Fakt ten oraz obserwowane zmiany zachodzące w polskim handlu detalicznym przyczyniły się do powstania wyspecjalizowanego programu do obsługi marketów oraz sieci handlowych pod nazwą Business Classic.

Od tego momentu w ofercie firmy znajdują się dwa pakiety oprogramowania.
Small Business jako sprawdzone narzędzie do obsługi sklepów i małych firm oraz Business Classic będący dedykowanym systemem do zarządzania marketami oraz sieciami sklepów. Mimo, że skierowane do różnych odbiorców, cechują się podobną niezawodnością i wszechstronnością zastosowań.

Celem pracowników Studia Komputerowego Symplex jest uważna obserwacja warunków w jakich działają ich obecni i potencjalni klienci oraz oferowanie im rozwiązań dających poczucie stabilności pracy systemu i pełnej kontroli nad prowadzoną działalnością.

“Small Business” jest programem służącym do kompleksowej obsługi firmy. Systemu używają zarówno duże hurtownie, markety, sklepy, zakłady wytwórcze i usługowe oraz małe, często jednoosobowe firmy. Wśród destępnego na rynku oprogramowania “Small Business” wyróżnia się niezawodnością, przystępną ceną oraz dużą elastycznością umożliwiającą dostosowanie do indywidualnych potrzeb odbiorcy. Dążymy do tego, aby oferowany przez nas system był prosty w użyciu, przyjazny i lubiany przez użytkowników.

Współpracuje z: kasami fiskalnymi, drukarkami fiskalnymi, inwentaryzatorami, drukarkami kodów, sprawdzarkami cen, wagami metkującymi, wagami kalkulacyjnymi, urządzeniami mobilnymi, drukarkami kuchennymi, wyświetlaczami zewnętrznymi, terminalami płatniczymi Novitus Celto S1.

Obsługuje firmy handlowe (markety, sklepy, hurtownie), firmy produkcyjne i usługowe, firmy wielooddziałowe (sieci sklepów, stacje benzynowe). Moduły: sprzedaż i zakup, przychody i rozchody wewnętrzne, przesunięcia między magazynowe i między filialne, amortyzacja środków trwałych, rozliczenie samochodu, kadry – płace i współpraca z programem płatnika, księga handlowa i podatkowa, ryczałt ewidencjonowany, deklaracje VAT-7, PIT-5, PIT-4, PIT-11, PIT-8, CIT-2

Moduły dodatkowe: kasy fiskalne, kadry płace, księga podatkowa, księga handlowa, praca sieciowa, samodzielne stanowiska POS, filie (przesyłanie danych pomiędzy filiami firmy a centralą), występują w odmianach: filie pełne, filie uproszczone, filie POS.

small business

 Co wyróżnia program?

Samodzielne tworzenie wzorów – Możliwość oryginalnego zaprojektowania wyglądu faktury, oferty cenowej, etykiety, nalepki adresowej, KP, wezwania do zapłaty, itp. (pozwala na wykorzystanie papieru firmowego).
Możliwość prowadzenia sklepu internetowego – eksport towarów do witryny www i odbiór zamówień składanych przez klientów.
Drukowanie – współpraca ze wszystkimi typami drukarek obecnymi na rynku (igłowe, atramentowe, laserowe – polskie znaki i kody kreskowe na każdej drukarce), wydruki również na gotowych formularzach z US.
Możliwość inicjacji danych poprzez import z innych programów – przeniesienie podstawowych danych z programów używających baz w formacie dbf.
Bezpieczeństwo danych – procedury archiwizujące, zabezpieczające, kontrolujące i naprawiające bazę danych.
Integracja systemu – bezpośrednia współpraca pomiędzy modułami sprzedaży, gospodarki magazynowej, księgowości, kadr i płac, kasy fiskalnej (wszystko w jednym programie).

Wybrane zalety programu Small Business:

  • stabilna praca w środowisku Windows (9x, ME, 2000, NT, XP, Vista),
  • niewielkie wymagania sprzętowe,
  • współpraca z większością urządzeń (kasy i drukarki fiskalne, wagi itp.),
  • łatwość wdrożenia i obsługi,
  • telefoniczna pomoc techniczna i online,
  • tworzy liczne raporty i analizy,
  • obsługuje karty rabatowe,
  • eksport/import danych w różnych formatach,
  • komunikacja z innymi programami i urządzeniami przez internet,
  • łatwa edycja wyglądu dokumentów,
  • współpraca z Płatnikiem,
  • zaawansowana ochrona bezpieczeństwa danych.

System został głęboko zintegrowany (w rzeczywistości jest to jeden program), co zaowocowało możliwościami niespotykanymi w programach konkurencji:
– bezpośredni podgląd oraz modyfikację dokumentów źródłowych (a nawet dopisywanie nowych) w czasie samej dekretacji,
– bezpośredni dostęp do raportów specyficznych dla innych części programu w trakcie przeglądania obrotów i sald.

Przykładowo oglądając zapisy na koncie 700, możemy natychmiast wejść do ewidencji sprzedaży i wypełnić ją za dowolny okres, uzyskując tym samym wiarygodne zestawienie  umożliwiające kontrolę zgodności. Wśród innych raportów, które program  pozwala sporządzić w trakcie przeglądania zestawienia sald i obrotów są:  raporty kasowe, inwentaryzacja, ruch towarów w magazynach, stan firmy, spis  dłużników i wierzycieli, wartość sprzedaży wg cen zakupu itp. (około 30  różnorakich raportów).

Wymagania programu Small Business do obsługi KSeF:
1. Program wyprodukowany po 1 grudnia 2023 (od wersji 5.23.xxxx.14730, we wcześniejszych wersjach moduł KSeF współpracował wyłącznie z serwerem DEMO Min. Finansów).
2. System minimum Windows 7 (wcześniejsze wersje Windows nie obsługują połączeń internetowych z szyfrowaniem TLS 1.1/1.2).
3. Dostęp do internetu ze stanowiska sprzedaży (komunikacja z serwerem KSeF odbywa się ze stanowiska sprzedaży wystawiającego faktury, jeżeli faktury będą wysyłane zbiorczo raz dziennie np. na koniec dnia z zaplecza to wystarczy dostęp do internetu tylko na tym stanowisku).
4. Subskrypcja KSeF (Subskrypcja KSeF to możliwość wysyłania i odbierania faktur do/z serwerów KSeF. Subskrypcja KSeF jest automatycznie zawarta w programach przez rok od daty zakupu programu lub aktualizacji, nie trzeba za nią dodatkowo prosić) Subskrypcja KSeF.  Nie należy mylić subskrypcji z modułem KSeF, który jest we wszystkich nowych programach. Program do działania w ramach modułu KSeF potrzebuje subskrypcji. Subskrypcję użytkownik otrzymuje na dwa sposoby:
• Posiada program, którego prawo bezpłatnych aktualizacji nie minęło (czyli nie minął jeszcze rok od daty
zakupu programu/aktualizacji)
• Wykupił osobną subskrypcję na rok lub miesiąc.

Nie ma żadnych ograniczeń modułu KSeF (w tym ograniczeń w ilości wysyłanych i odbieranych dokumentów
do/z KSeF).